NOTA DE PREMSA

Concert Tel·lúric

'Amb copes d'aigua'

a la Cova Negra del Montsec

'Amb copes d'aigua': música a capel·la de l'esperit i de l'ànima des del fons de la terra

La Coral Polifònica de Tremp i la Camerata Sant Cugat us conviden al concert tel·lúric a la Cova Negra, un espai privilegiat i únic de la natura.

La Coral Polifònica de Tremp, en col.laboració amb la Camerata Coral Sant Cugat, organitza el seu quart Concert Tel·lúric a la Cova Negra del Montsec.

El concert amb el subtítol: ‘Amb copes d'aigua': música a capella de l'esperit i de l'ànima des del fons de la terra, és una selecció de música coral, principalment dels segles XX i XXI, amb obres de compositors com Ola Gjeilo, Eriks Esenvalds, Morten Lauridssen, Monica Aslund i Leonard Cohen entre altres, enllaçada amb un fil conductor de contingut espiritual. Durant el concert s'utilitzaran copes d'aigua afinades en 6 tons diferents.

Un programa pensat per a transportar l’audiència cap a una experiència musical única en aquest auditori natural d’acústica excel·lent que és la Cova Negra, amb cabuda per a més de 700 persones, i que fa 3.500 anys, en l’Edat del Bronze, havia estat santuari i necròpoli d’incineració i dipòsit d’urnes.

El Concert Tel.lúric a Facebook

Dissabte, 15 de juliol de 2017 a les 19 h

Preu de l'entrada: col·laboració a partir de 5€

ATENCIÓ: És molt convenient portar calçat adequat i roba d’abric, per la diferència de temperatura entre l'exterior (25-30 graus C) i l’interior de la caverna (6-10 graus C) Per seure més còmodament a l’interior de la cova és aconsellable i opcional dur un tamboret portable o cadira plegable o màrfega.

L’organització posarà a disposició màrfegues de préstec i servirà begudes al peu del sender.

SOPAR POPULAR a CASA ROCA:

Després del concert a les 21:30 (amb places limitades) tindrà lloc el ja tradicional sopar popular. Sopar i concert: 20 euros (15€+5€). Per a compra anticipada de tiquets contacteu: [email protected] (tel. 699705372, 973-651070). Per confirmar la reserva és necessari o bé anticipar l'efectiu o efectuar l'ingrès corresponent al compte ES4100490955282110326071). També hi haurà venda de tiquets fins a cobrir el nombre total de places a peu del sender. Sopar amb la col.laboració de Vins Vila-Corona, Vins Sauvella, Mas Garcia-Muret i Castell d'Encús.

Allotjaments patrocinadors del Concert Tel.lúric: Casa Roca i Hotel Terradets

ACCÉS A LA COVA:

1) Des de la C-13 (Terradets), pk 73, agafeu el trencall en direcció a Llimiana. Seguiu 1,8 km per la LV-9121 fins al trencall del riu de Barcedana:

1.1 Turismes baixos seguiu per la carretera fins a Sant Martí i passat el poble trobareu una pista a mà dreta que us duu al pàrking de la cova. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

1.2 Turismes alts i 4x4. deixeu la carretera i trobareu de seguida una pista senyalitzada. Al cap de 8,1 km de pista arribareu al pàrking. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

2) Des de la C-1412b (Comiols) preneu el trencall cap a la L-912, després de 5,9 km preneu pista a l'esquerra. Després de 3,6 km seguiu 2,9 km per la L-913 direcció Matasolana.

2.1 Turismes baixos seguiu per la carretera fins a Sant Martí i abans d'arribar al poble trobareu una pista a mà esquerra que us duu al pàrking de la cova. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

2.2 Vehicles 4x4 trobareu una pista a l'esquerra i esteu a 5,6 km del pàrking. Després heu de continuar a peu pel sender senyalitzat a la Cova Negra uns 20-25 minuts.

Imatge per situar la cova i el pàrking sobre Google Earth